Higherlevel.nl - Innovatie en ondernemerschap

Home | Forum | Inloggen

Verloren Douane documenten en verklaringen

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Verloren Douane documenten en verklaringen (719 keer gelezen)
hyperdrive2016
Junior

Re: Verloren Douane documenten en verklaringen
« hyperdrive2016 Antwoord #15 Gepost op: 10 januari 2017, 15:55 »

Quote : hyperdrive2016 op 10 januari 2017, 10:26
Quote : Blous op  9 januari 2017, 16:33
Tip in zijn algemeenheid is om dit soort documenten niet achter de airwaybill te stoppen maar apart met een documenten koerier. Dat kost iets meer maar voorkomt dit gedoe.

Maar je kunt natuurlijk ook van het idee zijn dat het zo ook moet kunnen dan zul je eens in de x tijd deze uitdaging houden.

succes,

Roy

Roy, Bedankt voor deze waardevolle tip! Ik wist niet dat deze apart mogen worden verstuurd, had altijd begrepen dat deze samen met de zending mee moesten...   

ICT Infrastructure Architect
hyperdrive2016
Junior

« hyperdrive2016 Antwoord #16 Gepost op: 10 januari 2017, 16:19 »

Quote : Logic4l op 10 januari 2017, 14:54
Je hebt gezien dat je de zending nu ook krijgt. Wel belangrijk om de juiste koeriersdienst te kiezen om de docs te laten versturen. Laat deze eventueel direct naar je expediteur gaan zodat hij de papieren op Schiphol op de juiste plek kan brengen. Daarmee bespaar je eventueel een dag. DHL/UPS zou ik niet doen. Als je daar iemand te pakken moet krijgen duurt het wellicht nog langer

Ik wil de Expediteur helemaal overslaan.....
Wat ik graag wil weten is: Wat er precies gebeurt tussen het "Overhandigen" van mijn Pakket tot het "Inklaringsproces"....
Kan iemand mij dit vertellen?

Alvast bedankt.

Blous
Legend

« Blous Antwoord #17 Gepost op: 10 januari 2017, 17:09 »

Hi Hyperdrive2016,

Als je DHL of UPS het per luchtvracht laat versturen dan zal je bij een ander deel van het bedrijf terecht komen waarbij die zich eigenlijk ook als een expediteur gedragen. Dus daar veranderd eigenlijk niets door. Plus kom je in een mega grote organisatie terecht met waarin jouw vragen minder relevant zijn dan de massa die ze doen.

Wat wil je bereiken en waarom?

Groeten,

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.
www.merchantlogistics.nl
hyperdrive2016
Junior

« hyperdrive2016 Antwoord #18 Gepost op: 10 januari 2017, 17:28 »

Quote : Blous op 10 januari 2017, 17:09
Hi Hyperdrive2016,

Als je DHL of UPS het per luchtvracht laat versturen dan zal je bij een ander deel van het bedrijf terecht komen waarbij die zich eigenlijk ook als een expediteur gedragen. Dus daar veranderd eigenlijk niets door. Plus kom je in een mega grote organisatie terecht met waarin jouw vragen minder relevant zijn dan de massa die ze doen.

Wat wil je bereiken en waarom?

Groeten,

Roy

Voornaamste reden is dat ik met DHL 1 contract heb, zeg maar een hoofdaannemer welke verantwoordelijk is voor mijn zending tot aan de deur!

Ik heb begrepen uit de reactie op de forum, dat een Expediteur 3de partijen inschakelt waarmee ik een betrekking heb en bij problemen zelf in aktie moet komen en hiervoor een financiele risico loop.

Tot dusver is mijn ervaring met DHL/FedEX: 1 accountmanager die alles voor je regelt! Ik krijg 1 factuur met overzichtelijke posten.

Blous
Legend

« Blous Antwoord #19 Gepost op: 11 januari 2017, 13:21 »

Hoi Hyperdrive...

Als je tevreden bent zou ik daar niets aan veranderen en dit met hun regelen. Maar al je andere bezwaren (zoals het financieel risico) verdwijnen daarmee niet. Ook hun zullen zonder de juiste documenten niet kunnen importeren. Ook dan krijg je extra kosten.

Succes,

Roy 

www.merchantlogistics.nl
hyperdrive2016
Junior

« hyperdrive2016 Antwoord #20 Gepost op: 11 januari 2017, 16:54 »

Quote : Blous op 11 januari 2017, 13:21
Hoi Hyperdrive...

Als je tevreden bent zou ik daar niets aan veranderen en dit met hun regelen. Maar al je andere bezwaren (zoals het financieel risico) verdwijnen daarmee niet. Ook hun zullen zonder de juiste documenten niet kunnen importeren. Ook dan krijg je extra kosten.

Succes,

Roy 

Dag Blous,
Het gaat mij vooral om proces optimalisatie, maar ook uit nieuwsgierigheid.
Tot dusver, heeft niemand mij nog kunnen (of willen) vertellen wat er precies gebeurt vanaf het moment NA overdracht pakket.

Blous
Legend

« Blous Antwoord #21 Gepost op: 12 januari 2017, 09:22 »

Hoi Hyperdrive

Dat komt omdat je vraag te vaag is. Wat bedoel je met "NA overdracht pakket"? In welke situatie?

Groeten,

Roy

www.merchantlogistics.nl
hyperdrive2016
Junior

« hyperdrive2016 Antwoord #22 Gepost op: 12 januari 2017, 11:10 »

Quote : Blous op 12 januari 2017, 09:22
Hoi Hyperdrive

Dat komt omdat je vraag te vaag is. Wat bedoel je met "NA overdracht pakket"? In welke situatie?

Groeten,

Roy

Roy Bedankt voor uw reactie. Aangezien dit onderwerp niet meer relevant is voor deze forum, heb ik een andere thread geopend. Uw heeft volgens mij daar ook op gereageerd. Ik zal uw vragen daar proberen te beantwoorden.

Pagina's: 1 [2]  

Copyright Higherlevel.nl 2002-2017.