Higherlevel.nl - Innovatie en ondernemerschap

Home | Forum | Inloggen

Parallel import doordat Nederlandse leverancier niet op tijd levert?

Higherlevel.nl
  Internationaal ondernemen
  Internationaal ondernemen
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Parallel import doordat Nederlandse leverancier niet op tijd levert? (165 keer gelezen)
jose1987
Junior

« jose1987 Gepost op: 17 februari 2017, 13:44 »

Beste Forumleden,

ik zat met een aantal vragen. Wij hebben het een en ander ingekocht van een Frans kledingmerk. Hier zit een distributeur van in Nederland en die heeft naar mijn weten alleen het benelux recht. Nu hebben wij al een week of 4 het een en ander besteld en zou het vorige week geleverd moeten worden als we de factuur voldaan hadden. Het probleem is dat ze ons maar geen factuur opsturen en dat wij de afgelopen weken al zeker 4 keer gebeld hebben en ze steeds maar blijven zeggen we maken het vandaag in orde maar dit gebeurt dus steeds niet. Nu ga ik zelf aankomende naar Parijs toe en hier zit de showroom en groothandel van het merk zelf ook. Mijn vraag naar jullie toe is het mogelijk om bij het merk zelf in te kopen in Parijs aangezien de Nederlandse leverancier zijn afspraken steeds maar niet na komt en dat ik deze bestelling annuleer?

[mod edit: typfout in titel hersteld]
« Laatste verandering: 17 februari 2017, 14:14 door Norbert Bakker »
Norbert Bakker
No risk, No fun
Moderator

Re: Parallel import doordat Nederlandse leverancier niet op tijd levert?
« Norbert Bakker Antwoord #1 Gepost op: 17 februari 2017, 14:08 »

Bij een product dat al legitiem op de Europese markt is gebracht is sowieso geen sprake van parallel import (sterker nog: ook niet van import, het is gewoon inkoop)

Dus:
Quote:
is het mogelijk om bij het merk zelf in te kopen in Parijs

Als het merk in Parijs dat toestaat, ja

Quote:
en dat ik deze bestelling annuleer?

Dat hangt af van de van toepassing zijnde voorwaarden, kijk die dus na op de mogelijkheden van ontbinding bij niet of niet tijdige levering.

Vragen over risicobeheer of verzekeringen? Neem gerust contact met me op
Pagina's: [1]  

Copyright Higherlevel.nl 2002-2017.